جعبه های مقوایی (کارتن)

جعبه های مقوایی (کارتن)

جعبه های مقوایی (کارتن)

جعبه های مقوایی (کارتن)، جعبه هایی هستند که از کاغذهای ضخیم، سنگین و محکم که همان مقوا است درست شده اند و انواع آن ها شامل جعبه های حبوبات، ذخیره سازی، بسته بندی و مواد غذایی است. در سال1817 در انگلستان، آقای مالکلم تورن هیل اولین جعبه مقوایی یا همان کارتن تجاری را تولید کرد هرچند که برای تولید آن نیازمند کارگران زیادی بود.

اسکاتمن روبرت گیر جعبه های مقوایی برش داده شده و شیاردار اقتصادی تری در بروکلینِ ایالات متحده در اواخر سال 1870 اختراع کرد و آن زمانی بود که او مشاهده کرد شخصی به جای چین دادن به کیسه های کاغذی در کارخانۀ او، به اشتباه هزاران عدد از آنها را از بین برده است.  نابیسکو در سال 1896 برای بیسکوییت های خود، جعبه  های مقوایی و کلاگز در اوایل سال 1900 برای حبوبات خود سفارش دادند. هر دو آنها آیندۀ بسته بندی موادغذایی در جعبه ها را تحت تأثیر قرار دادند. کودکان از جعبه های مقوایی به عنوان اسباب بازی، لباس و دیگر موارد تخیّلی استفاده می کنند.

همه روز تعداد بی شماری جعبۀ مقوایی دور انداخته می شود اما بیشتر آن ها قابل بازیافت هستند هرچند که جعبه هایی که روکش های خاص دارند عمل بازیافت را مشکل می کنند.

چه بخواهید حمل چیزی کوچکتر از کف دستتان را حمل کنید و چه بزرگتر از آن را که نیازمند یک کامیون باشید، باز هم بسته بندی در جعبۀ مناسب بسیار اهمیت دارد. جعبه ها با شکل و اندازه و مقاومتی که دارند می توانند برای دانستن این که از کدام باید استفاده شود، چالش برانگیز باشند. این دستورالعمل به شما کمک می کند تا جعبۀ مناسب حمل و نقل را متناسب با نیازهای تجاری خودتان انتخاب کنید.

 

 جعبه های حمل و نقل براساس اندازه و شکل

جعبه های استاندارد معمول برای حمل از مقواهای شیاردار ساخته شده اند و شما می توانید از میان انواع جعبه های شکلی و مقاومتی، مورد خود را انتخاب کنید و بسته به اندازه و وزن محصول خود شاید به یک جعبۀ بادوام تری نیاز داشته باشد.

در سایت پک اینجا جعبه هایی با اشکال و مقاومت متفاوت موجود است و انواع جعبه های برای انتخاب وجود دارد.

 

اندازۀ کارتن

مشخص کردن اندازۀ جعبۀ ، اولین گام است. جعبه می توانند به اشکال سنتی مکعبی و مستطیلی یا اندازه و اشکال کشیده تر برای استفاده های تخصصی باشند.

 

مقاومت کارتن 

مقاومت جعبه های باری معمولا با استفاده از آزمایش نمونه برش (ECT) سنجیده می شود تا مقاومت توده ای مشخص شود و برای وزن اشباع از آزمایش مولن استفاده می شود. یکی از این دو اندازگیری ها روی جعبۀ باری شیاردار به عنوان بخشی از گواهینامۀ تولیدکنندۀ جعبۀ چاپ می شود، مهر دایره ای شکل که شامل نام تولیدکننده و سایر اطلاعات فنی است. جعبه های باری بخش مهمی در تحویل محصول است.

با انتخاب کارتن مناسب برای کار خود، تجارت شما می تواند با موفقیت نیازهای بسته بندی و حمل را برآورده کند و همچنین به طور ایمن کار تحویل محصول صورت گیرد. با وقت گذاشتن روی شناخت اندازه و اشکال جعبه های باری، می توانید بهترین نتایج را با مشتریان بگیرید و اینکه ایده آل ترین خروجی برای هر تجارتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.