استرچ صنعتی (لایه کششی)

استرچ صنعتی (لایه کششی)

فواید استرچ صنعتی

استفاده از استرچ صنعتی (لایه کششی) می تواند به اندازه ی مزایای عملی، فوایدی مربوط به خوش سلیقه گی را نیز فراهم کند. این فواید شاملِ کاهش ریسک سقوط اشیا و احتمال کم تری برای آسیب دیدن یا گم  شدن است. به علاوه، مزایای مختلفی که به کسب وکار مربوط می شوند، در استفاده از لایه ی پلاستیکی کششیِ مناسب وجود دارند که شاملِ بهبود سلامتی و امنیت برای کارگران (احتمال کمتری در آسیب به ماهیچه و کاهش فشار کاری وجود دارد) و فوایدی عملی بدین گونه که نیاز کمتری به لایه های پلاستیکی وجود دارد و فواید محیطی مانند استفاده ی کمتر از لایه ی پلاستیکی (بدون اینکه امنیت محموله از دست برود)، است. این مزایا به شما کمک می کند به اهداف مقرون به صرفه ی خود برسید.

رایج ترین استرچ صنعتی (لایه کششی) یا بی رنگ و یا به رنگ مشکی هستند. اگرچه رنگ ها طبق نظر مشتری نیز اعمال می شوند. پالت های بسته بندی مات، مانند لایه ی megastretch ما که به رنگ مشکی است (تحت عنوان لایه ی پلاستیکی دستی و لایه ی پلاستیکی ماشینی موجود هستند.) روشی مناسب برای ارسال هایی با رنگ مشابه یا مخفی کردن محتویات و جلوگیری از آسیب رساندن و دزدی است. اما لایه های بی رنگ نیز می توانند به ارسال ها یا شناسایی های دیداری کمک کنند. ممکن است لایه های بی رنگ درخششی جلاخورده داشته باشند (مناسب برای امنیت محموله) یا ماتیِ بیشتری که به بافت کدر می خورد. (مناسب برای محافظت از اشعه ی فرابنفش)

 

گونه های متفاوت استرچ صنعتی کدامند؟ 

ویژگی های لایه به روند تولید بستگی خواهد داشت که نتیجه ی آن، گونه های متفاوت لایه های کششی ست که شاملِ قالب گیری استاندارد، فن دمنده، پیش کشش و پیش کشش قدرتی (PPS) می شود. تمام این ویژگی ها برای صنایع مختلف مناسب خواهند بود و همان طور که اسم آن ها ایجاب می کند، ترکیب های شیمیایی متفاوت و فواید خاصی منوط به کاربردشان به آن ها می دهد.

لایه کش دار است. این کشش ممکن است در طی روند تولید، کاربرد و یا هر دو اتفاق بیوفتد. این گونه از لایه ی پلاستیکی برای سلفونی با استحکام و سفتی زیاد تولید می شود. (نیروی چسبندگی به خودش) این لایه از بافت بیرونی نرم و سطح بسیار درخشانش و به اندازه ی کاربرد بی سروصدایش هنگامی که روی پالت قرار می گیرد، شناخته می شود.

این لایه با ذوب کردن الیاف ترموپلاستیک و خروج پرفشار از دستگاهی مخصوص که لایه را بر روی رول خنک کننده کِش می دهد، تولید می شود. این روند سفت شدگی به سرعت اتفاق می افتد و به لایه ی پلاستیکی، آن ظاهر درخشان را می دهد. چندین کوالکتروژن به ساخت لایه های افزوده کمک می کنند. آن ها استحکام لایه را افزایش می دهند و مقاومت در برابر پارگی را بهبود می بخشند در حالی که لایه، ضخامت ثابت خود را حفظ می کند.

 

استرچ صنعتی استاندارد (مثال لایه ی ماشینی استاندارد megastretch)

این لایه در شکل بدون کشش خود تولید و ذخیره شده است. این لایه نیازمند آن است که مصرف کننده اطمینان حاصل کند که محصول، در هنگام مصرف به اندازه ی کافی کش سانی دارد. به واسطه ی این امر، معمولا شما لایه ی کششی استاندارد را به عنوان گزینه ای برای لایه ی ماشینی خواهید دید. دلیل این است که برای یک شخص، کش دادن لایه به اندازه ی کافی و اطمینان از اینکه لایه به خوبی در پالت جای می گیرد، دشوار است. بسیاری از دستگاه های بسته بندی پالت شامل بخش رونده ی پیش کششی خواهند بود (یا حتی بخش پیش کششی قدرتی که به جای یک رونده، دو رونده دارند.) تا به طور کافی سطح بالایی از کشش را دریافت کنند.

با این کار لایه ی استاندارد می تواند برای هر رول هزینه ی بیشتری داشته باشد، اگرچه به مدت طولانی دوام می آورد. این لایه برای استفاده ی ماشینی مناسب است.

 

لایه ی پیش کشش قدرتی (مثال لایه ی ماشینی پیش کشش قدرتی Megastretch)

این گونه از پالت بسته بندی مانند لایه ی پیش کشش، در طی روند تولید کش داده شده است. این گونه پالت به شما اجازه می دهد تا در هزینه های لایه صرفه جویی کنید و به کاهش قابل توجه مقدار لایه ی مورد نیازتان به ازای هر پالت توجه کنید. این لایه تنها می تواند به همراه دستگاه پیش کششی قدرتی استفاده شود که در هنگام کاربرد لایه، آن را بیشتر کش می دهد. نتیجه ی این کشش کلی بین 300-200% است که بیش از 3 متر لایه ی کاربردی را در هر 1 متر لایه ی روی رول به شما می دهد.

با دوبار کش دادن لایه به وسیله ی رونده های دستگاه، لایه گنجایش و ثبات محموله ی فوق العاده ای را کسب می کند. به این دلیل تقریبا لایه تا نهایت ظرفیتش کش داده شده است. این کار باعث می شود لایه به واسطه ی ویژگی های انعطلاف پذیری اش، از جابه جایی یا پاره شدن اشیا جلوگیری  کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.