دلیل استفاده از نایلون حباب دار

دلیل استفاده از نایلون حباب دار

دلیل استفاده از نایلون حباب دار

نایلون حباب دار، شکلی رایج از بسته بندی کالا است که برای محافظت از وسایل شکستنی صادراتی به کشورها و مناطق مختلف، از آن استفاده می شود. و به این دلیل استفاده از نایلون حباب دار رایج هست که این نایلون از پلاستیک با دوام ساخته شده و حباب هایی روی آن دارد که آن را برای محافظت از وسایل، مناسب می سازد، در عین حال نسبتاً سبک هم هست. گرچه بسیاری از افراد نمی دانند که جهت درست و نادرستی برای استفاده از این نایلون وجود دارد. این سردرگمی اغلب منجر به استفاده نادرست از نایلون های حباب دار شده و در نهایت، منجر به شکستن و آسیب به وسایلی می شود که قرار بود از آن ها محافظت کنند.

 

جهت درست نایلون حباب دار

هنگام استفاده از این نایلون ها، جهت درست و نادرستی وجود دارد. چون در بیشتر موارد، مواد بسته بندی باید منفذه هایی در بالا، پایین، و اطراف وسایل یا کالا داشته باشند. بدین ترتیب در زمان تحویل، کسی نمی تواند به آن ها دست بزند یا آسیب برساند.

بنابراین اگر فکر می کنید که حباب ها باید به سمت خارج بسته بندی باشند، کاملاً اشتباه می کنید. هنگام بسته بندی کالا ها، حباب ها یا منفذ ها باید به سمت داخل بسته بندی باشند. بدین ترتیب اگر هر بخشی از آن ضربه بخورد یا آسیب ببیند، در امان می ماند. چون حباب ها به عنوان ضربه گیر نرم عمل می کنند و لایه حفاظتی بیشتری برای کالا های درون بسته بندی ایجاد می کنند.

به همین نحو، بسته بندی هایی با روکش حباب دار به سمت داخل، به حفاظ بهتری مجهز هستند. مواد قسمت خارجی نایلون، صاف است که همان مقدار از حفاظت را ایجاد نمی کند. بافت مواد، احتمال حرکت یا سر خوردن کالا ها را طی انتقال، افزایش می دهد. علاو بر این مورد، به خاطر جهت صاف نایلون حباب دار به سمت خارج، محکم بستن آن با نوار بسته بندی خیلی راحت تر است. همچنین سطح بهتری برای زدن برچسب، در صورت لزوم، است.

دلیل دیگر برای اینکه حباب ها باید به سمت داخل باشند، این است که از خود حباب ها محافظت شود. شما با انجام این کار از سوراخ شدن منفذ های حساس در برابر اشیای تیز، محافظت می کنید. این کار، هدر دهی حباب ها را کاهش داده و می توانید از آن نایلون، چند بار برای بسته بندی استفاده کنید. این کار همچنین دلیل این موضوع هم هست که برخی، نایلون های حباب دار را به عنوان محافظ نهایی و همچنین مواد دوستدار محیط زیست در نظر می گیرند.

در آخر، بخش خارجی نایلون همیشه جهتی است که در معرض کثیف شدن و عوامل خارجی قرار می گیرد. شاید هنگام انتقال یا انبار کردن، گرد و خاک بگیرد یا کثیف شود. به همین دلیل، قسمت صاف نایلون حباب دار همیشه باید به سمت خارج باشد، چون تمیز کردن آن راحت تر است. قسمت صاف برعکس قسمت حباب دار است که اغلب پر از شیار ها و برآمدگی هایی است که اگر کثیف شوند، به سختی تمیز می شوند.

 

اگر از جهت اشتباه نایلون حباب دار استفاده شود، چه اتفاقی می افتد

استفاده از جهت اشتباه نایلون حباب دار به این معناست که خود حباب ها را هم در معرض آسیب قرار داده اید، خصوصاً وقتی که اشیای تیزی هم در داخل یا خارج بسته بندی وجود دارند. وقتی این مورد پیش آمد، نقش ضربه گیری خود را از دست داده و کالای شما را در معرض آسیب احتمالی قرار می دهند.

اگر جهت نادرست نایلون به سمت خارج باشد، برای شما هم خیلی سخت است که بخواهید بسته بندی را با نوار ببندید، به طوری که بر نحوه برچسب زدن روی آن هم تأثیر دارد. سطح ناهموار خود به اندازه کافی برای چسباندن سخت است. یعنی اگر به نوار اضافی نیاز دارید، باید آن ها را به طور منظم عوض کنید تا راحت تر باز شوند. این کار باعث می شود تا کالای درون بسته بندی، بیشتر تکان بخورد و احتمال شکستن و آسیب به آن، افزایش پیدا کند.

اگر کالای بسیار شکننده ای دارید و از جهت نادرست نایلون استفاده کنید، یعنی بسته بندی شما الآن بیشتر در معرض آسیب قرار دارد. اگر جهت نادرست نایلون را در بسته بندی خود به کار ببرید، نگه داشتن آن سخت تر می شود. این مسئله طی انتقال کالا شاید منجر به مشکل شود، به طوری که بسته بندی شما تکان بخورد و به نوار اضافی یا مواد دیگری برای حفظ محتوای آن نیاز داشته باشد.

 

خلاصه

خلاصه اینکه، نایلون حباب دار نوعی مواد بسته بندی است که از کالای شما در برابر آسیب و ضربه، محافظت می کند. گرچه برای رسیدن به این هدف، باید از جهت درست نایلون استفاده کنید. اگر جهت نادرست نایلون به سمت خارج باشد، احتمال تکان خوردن کالای درون جعبه و قرار گرفتن در معرض آسیب و ضربه وجود دارد.

وقتی می خواهید از نایلون حباب دار برای بسته بندی خود استفاده کنید، باید حباب ها را به سمت کالا و داخل قرار دهید تا از هر دو طرف کالا محافظت کند. چون لایه ضربه گیر اضافی و حفاظ بهتری برای کالای بسته بندی ایجاد می کند. همچنین چسباندن نوار را کاهش داده، ترکیدن حباب را کمتر کرده و از کثیف شدن منفذ های کوچک آن جلوگیری می کند.

علاوه بر این، اگر کالای بسیار شکننده ای برای بسته بندی دارید، استفاده از جهت درست نایلون حباب دار از اهمیت زیادی برخوردار است، یعنی حباب ها به سمت داخل باشند، در غیر این صورت، حفاظت از آن دشوار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.