نکاتی در هنگام اسباب کشی

نکاتی در هنگام اسباب کشی

 

نکاتی در هنگام اسباب کشی

زمانی که آماده اسباب کشی می شوید، یکی از بزرگترین چالش ها این است که چگونه از وسایل محافطت نمایید.در قسمت پایین نکاتی در هنگام اسباب کشی به شما یاداور می شویم.

 

 

در هنگام اسباب کشی، لوازم منزل چه توسط خود شما و چه توسط کارمندان اسباب بار باید با دقت حمل  شوند. زمانی که به خانه جدید  می رسید، توقع دارید که لوازم گران قیمت و سنگین آسیب ندیده باشند. بدون در نظر گرفتن احتیاط های لازم، لوازم چوبی ممکن هست خراشیده بشوند، لوازم پارچه پاره شوند و لوازم شیشه ای شکسته گردند. پس ضروری است که اصول حمل  اسباب و وسایل را حین اسباب کشی آموخت. خوشبختانه با استفاده از ترفندهایی ساده و ابزار کمی، می توان بدون نگرانی در مورد خسارات احتمالی، لوازم خانگی شکننده را جابه جا نمود. این نکات بسته بندی لوازم هم در هنگام اسباب کشی و هم هنگام جابه جایی وسایل در انبار کارآمد هستند.

 

1. جمع آوری وسایل بسته بندی

یکی از مواردی که همیشه در هنگام اسباب کشی معمول است و شنیده می شود، این است که برای بسته بندی و محافظت از وسایل تنها به  جعبه های مقوایی، طناب بسته بندی و پتو می باشد. استفاده از این ابزار به همراه تهیه ابزار و وسایلی دیگر می تواند تضمین نماید که اسباب کشی شما کاملا بدون عیب و نقص انجام پذیرد. بنابراین سری به مغازه ابزار فروشی محله خود بزنید یا از فروشگاه آموزون اقلام زیر را خریداری نماید :

 

  • پلاستیک ضربه گیر
  • روکش مبل و تشک
  • پوشش کششی پلاستیکی
  • کیسه های پلاستیکی قابل مهر و موم
  • مقواهای موج دار( جداره دار)

 

2. لوازم را برای بسته بندی آماده نمایید

قبل از اینکه وسایل را بسته بندی کنید، وسایل را کاملا گردگیری نمایید و تمیز کنید. خاک و دیگر ذرات موجود بر روی وسایل حین جا به جایی می توانند سبب ایجاد خراش بر روی سطوح گردند. تمیز نمودن وسایل قبل از اسباب کشی به معنی عدم انتقال آلودگی ها به خانه جدید می باشد.

چند دقیقه زمان صرف کنید و دستگیره و چرخ ها را از مبلمان خود جدا نمایید. لباس ها را از دراور ها خارج کنید و لوازم موجود در کشو ها  را تخلیه نمایید با سبک نمودن وسایل سنگین حین اسباب کشی باعث می شود که فضای بسته بندی بیشتری را دراختیار داشته باشید.

 

 

3. وسایل را از قبل جداسازی نمایید

وسایلی که قابلیت تفکیک دارند را کاملا جدا نمایید. پایه میزها و مبلمان را جدا نمایید. قطعات تخت را از یکدیگر جدا سازید. کوسن ها را جدا بسته بندی نمایید. به صورت خلاصه اگر یک قطعه کوچک از وسایل منزل قابلیت جداسازی دارد پس این کار را انجام دهید. این کار سبب حمل آسانتر وسایل  می شود و از آسیب دیدن چارچوب ها و دیوار ها جلوگیری می کند. همچنین بارگیری وسایل در کامیون حمل بار را ساده تر می کند. این نکات را در ذهن داشته باشید:

  • در صورت امکان از دستور العمل موجود برای جداسازی قطعات وسایل استفاده نماید.
  • از کیسه های پلاستیکی قابل مهر و موم برای نگه داری پیچ ها و دیگر قطعات وسایل استفاده نمایید. پلاستیک ها را به بسته ها ببندید تا از گم شدن قطعات جلوگیری نمایید.
  • اگر وسیله ای قطعات زیادی دارد، از نوار چسب و مارکر استفاده کنید تا بدانید هر قطعه ای در کجا قرار می گیرد.
  • برای باز و بسته کردن قطعات از دریل استفاده نمایید. این کار ریسک حرز شدن پیچ ها را کم می کند. مطمئن شوید که از دور کند و سایز مناسب دریل استفاده کنید.
  • در نظر داشته باشید که تفکیک قطعات را روز قبل از اسباب کشی انجام دهید تا در روز اسباب کشی زمان بیشتری داشته باشید .

 

 

4. طناب پیچی درست وسایل را بیاموزید

پلاستیک های ضربه گیر و کیسه های پلاستیکی دو مورد از بهترین ابزارها در دسترس برای حمل و نقل ایمن وسایل می باشد.  از پلاستیک های ضربه گیر برای محافظت از وسایل چوبی بها دار استفاده نمایید. کیسه های پلاستیکی به ویژه کاور های پلاستیکی مخصوص مبلمان میتواند مورد استفاده قرار گیرد تا از وسایل پارچه ای شما محافظ نماید.  در مواقع اضراری ، پتو ها قدیمی و پتوهای مخصوص اسباب کشی میتواند کارآمد باشد. استفاده از مقوای موج دار ( جداره دار) در بین وسایل چوبی نیز ایده خوبی است. این کار سبب افزتیش محافظت از وسایل می شود و از آسیب و خراشیدگی وسایل در ماشین حمل جلوگیری می نماید.

پلاستیک های ضربه گیر نیز برای محافظت از میزهای شیشه ای و آیینه ها بسیار ایده ال است. قبل از بسته بندی آنها با نوار چسب یک حرف بزرگ  ایکس بر روی آنها نصب کنید تا در صورت شکستن آنها از خرد شدن شیشه جلوگیری نماید. شیشه ها و آینه ها را کاملا بسته بندی نمایید، و به گوشه ها اهمیت ویژه ای دهید. در انتها آن ها را بین دو تکه پلاستیک ضربه گیر قرار دهید.

 

 

5. یک طرح جانمایی داشته باشید

چگونگی قرار دادن و جانمایی وسایل در ماشین حمل نیاز بسیار حائز اهمت است. زمانی را صرف برنامه ریزی برای جانمایی کنید. این کار سبب آسان تر شدن امور برای شما و کارگران خواهد بود.

کار را با با قراردادن کارتن ها در انتهای ماشین به صورت یک دیوار کارتنی آغاز نمایید. جعبه ها باید هم اندازه باشند، محکم بسته بندی شده باشند و در آنها بسته باشد تا مانع از لیز خوردن آنها گردد. جعبه های سنگین را که حاوی وسایل شکننده نیستند انتخاب نمایید. این کار سبب افزایش تعادل جعبه ها می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.