پلاستیک حباب دار

پلاستیک حباب دار

 

پلاستیک حباب دار

پلاستیک حباب دار یا ورق پلاستیکی حاوی حباب های هوا است که در حین جابجایی و ارسال با پست از آن استفاده می شود.

 

منشا، و کاربرد

پوشش حباب دار، واژۀ جدیدی است که به اواسط سال 1950  زمانی که بسته بندی محافظ اختراع شد، بر می گردد. کلمه حباب از کلمه Middle low German گرفته شده است حباب به معنی مقدار کمی از مایع است که با گاز یا هوا پر شده است. و کلمه werp از ریشه  کلمه هندی اروپایی گرفته شده است  که به معنای چرخیدن یا باد کردن است.

نایلون حباب دار یک ورق پلاستیکی محافظ است که برای جلوگیری از شکستن اشیا، شکستنی هنگام جابجایی یا حمل استفاده می شود. یک طرف ورق صاف است و طرف دیگرحاوی حباب های پلاستیکی  دایره وکوچک است که با هوا پر شده است. حباب ها  لایه ای ضربه گیر را برای محافظت از اشیا، بوجود می آورد. پوشش حباب دار معمولا به صورت لوله های بلند یا ورق های بزرگ و صاف فروخته می شوند.

پوشش حباب دار توسط دو مهندس آمریکایی در سال 1957 اختراع شد. درحقیقت اولین پوشش حباب دار دو پرده پلاستیکی حمام بود که به هم وصل شده بود. و به عنوان دیوار پوش تزئینی  فروخته می شد. وقتی مهندسین در اجرای این ایده شکست خوردند، این پوشش ها  را برای عایق گلخانه فروختند.

سال 1960 بود که مردم فهمیدند پوشش حباب دار چقدر خوب از اشیا، شکستنی محافظت می کند. اولین خریدار پوشش حباب دار شرکت کامپیوتری IBM بود که برای بسته بندی محوله کامپیوتر IBM 1401 از این مواد حفاظت کننده استفاده کرد. امروزه پوشش حباب دار خیلی رایج است. مخترعان انواع کاربردهای متفاوتی از پوشش پلاستیکی را  مثل پوشش درِ ماشین، کایت و صندلی ویلچر پیدا کردند.

 

6 مزیت استفاده از پوشش حباب دار برای بسته بندی

 

  1.  پوشش حباب دار یک عایق عالی در برابر ضربه است

پوشش حبابدار در عملکرد اولیه خود بسیار خوب است مثلا کالاها را هنگام حمل ونقل سالم و ایمن نگه می دارد. متاسفانه حمل بار در جاده شامل حمل دشوار و تکان های زیادی است، بنابراین فرستنده کالا،  بوسیله پوشش حباب دار  از کالاهایش محافظت می کند. حباب ها  عایق انعطاف پذیری را بوجود می آورند که مانع محکمی در برابر ضربه است. وقتی کالاها درلایه های دو  یا سه برابر و در جعبه محکم قرار گیرند می تواند از ضربه های شدید حفظ شود.

  1.  پوشش حباب دار قابل استفاده مجدد

وقتی از پوشش حبابدار استفاده می کنید آن را دور نیندازید،  میتوان از پوشش حبابی تا زمانی که آسیب ندیده باشد، استفاده کرد. وقتی بیشتر  حباب ها سالم باشد شما می توانید بارها و بارها برای محافظت از کالاهای با ارزش خود در جابه جایی از آنها استفاده کنید. پوشش حباب دار در مقایسه با برخی انواع بسته بندی با محیط زیست سازگارتر است. و باعث صرفه جویی در هزینه می شود.

  1.  پوشش حباب دار سبک وزن است

پوشش حباب دار جزو سبک ترین مواد بسته بندی با فضای خالی است. و از هوا با چند لایه پلاستیکی سبک و مقاوم ساخته شده است. و مواد بسته بندی سبک را می سازد و باعث کاهش هزینه های حمل و نقل می شود. هنگام حمل و نقل بر اساس وزن، بسته بندی کمتر به معنی هزینه کمتراست و همچنین هنگام حمل و نقل مقدار زیادی کالا، باعث هزینه کمتر سوخت می شود.

  1. پوشش حباب دار مقرون به صرفه است

پوشش حباب دار فقط قابل استفاده مجدد نیست، در واقع معامله بهتری برای شروع است. کانتینر دریایی Air معاملات عالی را در مورد پوشش جباب دار از جمله دو بسته لوله پوشش حباب دار 24 اینچی و جامبو 48 اینچی برای بسته بندی  به صورت عمده انجام می دهد. تجارتی که کالاهای شخصی زیادی را حمل می کند باید کیسه های حباب دار تکی ما را نیز در نظر بگیرد.  اما هرطور که حساب کنید پوشش حباب دار مقرون به صرفه است.

  1.  پوشش حباب دار چند بُعدی است

پوشش حباب دار می تواند تقریبا از هر نوع کالایی محافظت کند. می توان به آسانی با قیچی به هر شکلی که نیاز دارید برش دهید ورق های بزرگ به اندازه کافی انعطاف پذیر هستند و می توانند هر نوع کالا با هر شکلی را بپوشانند و محافظت کنند و کاربردشان خارج از بحث حمل ونقل وسیع است. برخی از افراد در تابستان به عنوان محافظ پنجره از آن استفاده می کنند. امکانات با کمی خلاقیت تقریبا نامحدود است.

  1.  پوشش حبابدار یک تسکین دهنده استرس است

ما و همچنین شما نمی توانیم مقاومت کنیم. پوشش حبابدار سرگرم کننده ساده ای است  و نگه داشتن کمی از آن اطراف دفتر یا انبار می تواند یک تسکین دهنده استرس برای روزهای پر تنش ما باشد. علاوه بر این مشتریان نیز آن را دوست دارند. استفاده مجدد و ترکاندن محتوای مرکزی آن برای برخی از افراد خیلی خوشایند است.

پوشش حبابدار در این 60 سال از عمر خود جایگاه خود را به عنوان گزینه ای برای کسانی که برای بسته بندی حمل و نقل خرید می کنند، بدست آورد. هنوز برای بسته بندی با فضای خالی و محافظت از ضربه عالی است.  و با توجه به اهمیت تجارت الکترونیک، تقریبا منطقی ترین ابزار برای  سالم نگه داشتن کالاها است. پوشش حبابی موثرترین و مقرون به صرفه ترین روش بسته بندی کالا است.  یک رول پوشش حباب دار از کانتینر دریایی Air  سرمایه گذاری هوشمندانه  برای سالم نگه داشتن بسته های شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.