انواع کارتن مقوایی و کاربردها

انواع کارتن مقوایی و کاربردها

انواع کارتن مقوایی و کاربردها:

کارتن های راه راه ضد استاتیک

انواع کارتن مقوایی و کاربردها آن را در این مقاله توضیح می دهیم. جعبه های مقوایی راه راه ضد استاتیک به مدیریت اثرات الکتریسیته ساکن کمک می کند. الکتریسیته ساکن نوعی بار الکتریکی است که زمانی که خروجی برای جریان آن وجود نداشته باشد، می تواند جمع شود. هنگامی که الکتریسیته ساکن تولید می شود، محرک های بسیار سبک می توانند باعث ایجاد جریان بار الکتریکی شوند. اگرچه بارهای ساکن بسیار کم هستند، اما می توانند اثرات ناخواسته یا مخربی روی برخی از محصولات، به ویژه لوازم الکترونیکی ایجاد کنند. برای جلوگیری از چنین شرایطی، تجهیزات حمل و نقل مواد که برای حمل و نقل و ذخیره سازی الکترونیکی نگهداری می شوند باید با مواد شیمیایی یا مواد ضد الکتریسیته ساکن پردازش یا تولید شوند.

 

الکتریسیته ساکن

اساساً، الکتریسیته ساکن در پردازش مواد از فرآیند بسیار کوچکتر و بسیار کمتر چشمگیری عبور می کند. هنگام حمل و نقل، مقوا در تماس با تجهیزات جابجایی مواد مانند قفسه ها یا آسانسورها و همچنین سایر کارتن های مقوایی اطراف خود اصطکاک ایجاد می کند. در نهایت، پتانسیل الکتریکی اشباع می شود و اصطکاک باعث ایجاد جرقه به دلیل شکاف رسانا می شود. این تخلیه ها ممکن است باعث آسیب دیدن وسایل الکترونیکی در جعبه مقوایی شود.

 

مواد ضد الکتریسیته ساکن

کاربردهای مختلفی برای مواد و دستگاه های ضد الکتریسیته ساکن وجود دارد و در نتیجه انواع مختلفی از این مواد و دستگاه ها وجود دارد. دو روش متداول برای مقاوم سازی یک کالا (فراورده) وجود دارد. یک پوشش شیمیایی ضد الکتریسیته ساکن یا یک پوشش لایه ضد الکتریسیته ساکن. علاوه بر این، برخی از کارتن های فرآوری نشده به سادگی با مواد ضد الکتریسیته ساکن در داخل لایه بندی می شوند و مواد منتقل شده توسط این ماده رسانا احاطه شده اند که از آن ها در برابر هرگونه تجمع ساکن مقوا محافظت می کند.

مواد شیمیایی آنتی استاتیک معمولا حاوی ترکیبات آلی با عناصر رسانا یا افزودنی های پلیمری رسانا هستند. اسپری ها (افشانه ها) و پوشش های ساده ضد الکتریسیته ساکن مقرون به صرفه و ایمن هستند، بنابراین اغلب برای پردازش مقوا استفاده می شوند. اسپری ها (افشانه ها) و پوشش های ضد الکتریسیته ساکن حاوی پلیمرهای رسانا مخلوط شده با آب دیونیزه و حلال الکل هستند. پس از اعمال، حلال تبخیر شده و باقیمانده رسانا می شود. از آن جایی که سطح رسانا است، در هنگام مواجهه با اصطکاک، که در عملیات جابجایی معمول است، تجمع استاتیکی وجود ندارد.

روش های دیگر برای محافظت از مواد بسته بندی شده در برابر تجمع استاتیک شامل اتصالات فیزیکی است. کارتن مقوایی را می توان در داخل با تخته ضد الکتریسیته ساکن یا مواد مقوایی پوشاند تا از داخل آن در برابر هرگونه مشکل الکتریسیته ساکن محافظت شود. این آسترها  را می توان از فوم رسانا یا مواد پلیمری تولید کرد و می توان آن ها را به عنوان قطعات اضافی که می توانند در داخل مقوا قرار گیرند یا قابل جابجایی باشند، تولید کرد.

 

کارتن حمل و نقل

این جعبه ها به گونه ای طراحی شده اند که به طور موقت وسایل حمل و نقل با کامیون را در حین تغییر محل سکونت یا نقل مکان به خانه یا محل جدید نگهداری می کنند.

 

کارتن آغشته به موم

کارتن مقوایی آغشته به موم، جعبه های مقوایی راه راه هستند که با موم تلقیح (ایمن سازی) یا روکش شده اند و معمولاً برای محموله های یخ زده یا کاربردهایی که انتظار می رود محصولات برای مدت طولانی در یخچال نگهداری شوند، استفاده می شوند. پوشش موم به عنوان یک مانع عمل می کند تا از آسیب دیدن مقوا در اثر قرار گرفتن در معرض آب، مانند ذوب شدن یخ جلوگیری کند. محصولات فاسدشدنی مانند غذاهای دریایی، گوشت و مرغ اغلب در چنین جعبه هایی نگهداری می شوند.

 

کارتن استوک

کارتن استوک، نازک ترین نوع مقوا، ضخیم تر از اکثر کاغذهای تحریر سنتی است، اما همچنان تمایل به خم شدن دارد. در نتیجه انعطاف پذیری آن، اغلب در کارت پستال، جلد کاتالوگ و برخی کتاب های با جلد نرم استفاده می شود. بسیاری از انواع کارت ویزیت نیز از استوک کارت (مقوا) ساخته می شوند، زیرا به اندازه کافی قوی هستند که در برابر سایش و پارگی اولیه که می تواند کاغذهای سنتی را از بین ببرد، مقاومت کند.

 

کارتن تمیز و خشک برای بازیافت

ممکن است در مورد نوع مقوای بازیافتی سوء تفاهماتی وجود داشته باشد. خوشبختانه، بر خلاف برخی از موارد دیگر، بازیافت مقوا بسیار ساده است. همه آنها قابل بازیافت هستند. آن ها مواد با کیفیتی هستند که می توانند چندین بار بازیافت شوند. کارتن های بازیافت و فیبر می توانند آلودگی پردازش را تا ۹۵ درصد کاهش دهند، زیرا قبلاً پردازش شده اند.

شما می توانید از طریق اطلاعات تماس در پک اینجا همراه باشید تا اطلاعات دقیق تری در این زمینه کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.