نایلون حباب دار برای محافظت کالا

نایلون حباب دار برای محافظت کالا

نایلون حباب دار برای محافظت کالا

نایلون حباب دار برای محافظت کالا، روشی ایده آل برای محافظت کالاها در حین حمل و نقل و نگهداری آن ها در انبار هستند. پلاستیک های حباب دار به صورت رولی عرضه می شوند بنابراین در اندازه های دلخواه بریده می شوند و برای هر سایز و هر شکلی از کالا قابل استفاده هستند. برای پرکردن فضای خالی درون کارتن حین حمل و نقل کالا، برای محافظت دستگاه های الکترونیکی از الکتریسته ی ساکن و رطوبت و به عنوان پوشش و آستر داخلی پاکت ها نیز می توان از آن ها استفاده کرد.

خلاصه اینکه تقریبا برای هر نوع بسته بندی می توان از این نایلون حباب دار استفاده کرد. در ادامه متوجه می شویم که چرا این پلاستیک های حباب دار اینقدر مهم هستند و چطور می توانیم بهترین نوع آن را انتخاب کنیم.

 

 چرا از پوشش پلاستیکی حباب دار رولی برای حمل و نقل کالاها استفاده کنیم؟

یکی از آسان ترین راه ها برای محافظت وسایل شکستنی و آسیب پذیر در حین حمل و نقل و نگهداری آن ها، استفاده از پلاستیک های حباب دار است؛ چون به شکل رول هستند استفاده از آن ها خیلی راحت است فقط باید آن را بکشید و به اندازه ی موردنیازتان برش بزنید.

استفاده از این پلاستیک ها یکی از موثرترین راه ها برای بسته بندی و محافظت کالاها است زیرا حباب های کوچک این پوشش پلاستیکی به عنوان ضربه گیر عمل می کند و در برابر سایش مقاوم است علاوه بر این پلاستیک های حباب دار بسیار سبک و انعطاف پذیر هستند. نه تنها بسیار محافظت کننده هستند بلکه از نظر فیزیکی هم بسیار انعطاف پذیر هستند.

شکل و اندازه ی وسایل چندان اهمیتی ندارد زیرا این پوشش های پلاستیکی تقریبا دور هر نوع وسیله ای پیچیده می شوند و نقش محافظتی دارند و اگر آن را به صورت رول خریداری کنید، می توانید به هر اندازه ای که خواستید برش بزنید و استفاده کنید. چون سبک هستند در حین حمل و نقل کالا باعث افزایش هزینه ی نقل و انتقال نمی شوند. به خاطر همین موارد است که نایلون حباب دار رولی روشی محبوب و بسیار موثر در تجارت الکترونیک است. فقط با بریدن آن به اندازه ای که نیاز دارید می توانید به میزان مناسب و درست از آن استفاده کنید به این معنا که در عین حال که از کالا محافظت می کند از نظر اقتصادی هم با صرفه خواهد بود.

پلاستیک های حباب دار رولی در اندازه های متفاوتی عرضه می شوند هم از لحاظ اندازه ی خود رول و هم اندازه ی حباب ها. بنابراین با انتخاب رول مناسب از نظر اندازه ی خود رول و اندازه ی حباب های آن می توانید مطمئن شوید که کالای تان را از نظر میزان ایمنی و محافظت به درستی بسته بندی می کنید.

 

رول حباب دار مورداستفاده چه اندازه ای باید باشد؟

 در مورد پلاستیک های بسته بندی حباب دار، اندازه بسیار مهم است هم از نظر بزرگی خود رول و هم از نظر بزرگی حباب ها. اندازه های کوچک تر برای بسته بندی وسایل کوچک تر و ظریف تر مناسب هستند؛ درحالی که رول های بزرگ تر با حباب های بزرگ تر برای بسته بندی کالا های بزرگتر و حتی ابزار های صنعتی به کار می روند.  انتخاب اندازه ی مناسب، بسیار اهمیت دارد زیرا اندازه ی پوشش حباب دار باید با ابعاد وسیله ای که می خواهید بسته بندی کنید متناسب باشد به عنوان مثال قاب عکس بزرگ به رول حبابدار بزرگ نیاز دارد که پهن تر از قاب عکس باشد تا با کمترین میزان استفاده از پوشش حباب دار، بیشترین اثربخشی را داشته باشد و به  خوبی از قاب عکس محافظت کند.

 

رول های حباب دار بزرگ

رول های حباب دار بزرگ و خیلی بزرگ که حباب های بزرگ تری نیز دارند برای پوشش و محافظت وسایل بزرگ مانند مبلمان و اثاثیه به کار می روند یا در زمان حمل و نقل به عنوان ضربه گیر بین اسباب و اثاثیه قرار داده می شوند. این ضزبه گیرها تا عرض ۱۵۰۰ میلی متر موجود است که برای بسته بندی وسایل بزرگ به کار می روند.

 

رول های حباب دار کوچک

پلاستیک های حباب دار کوچک تر برای بسته بندی و حمل و نقل وسایل با هر شکلی که باشند، مورداستفاده قرار می گیرند همچنین برای وسایل الکترونیکی استفاده می شوند زیرا دارای خاصیت ضد الکتریسته ی ساکن هستند و علاوه بر ضربه گیر بودن، وسایل الکترونیکی را از الکتریسته ی ساکن محافظت می کند و مانع آسیب دیدن آنها می شوند.

پوشش های حباب دار رولی با عرض ۵۰۰ میلی متر موجود هستند همچنین در عرض های ۷۵۰ میلی متر و ۱۰۰۰ میلی متر هم در بازار عرضه می شوند که برای بسته بندی محکم و محافظت وسایل خیلی کوچک تا وسایل نسبتا بزرگ مانند قاب عکس، کامپوتر و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

به خاطر اینکه امروزه توجه به محیط  زیست بیشتر شده است، برای تولید بعضی از پوشش های پلاستیکی حبابدار کوچک حداقل ۱۵ درصد از مواد بازیافتی استفاده می شود. این پلاستیک های حباب دار، اثر محافظتی معمولی دارند  و می توانند برای محافظت کالاها مورد استفاده قرار بگیرند ضمن اینکه به حفظ محیط زیست کمک می کنند.

 

رول های حباب دار خیلی بزرگ

استفاده از پوشش های حباب دار خیلی بزرگ، روش دیگری است که برای بسته بندی به کار می رود. پوشش های حباب دار  Jiffy FURNI-soft ترکیبی از پوشش حباب دار و یک لایه پلی پروپیلین غیرسایشی هستند که برای محافظت مبلمان و اثاثیه و همچنین محافظت سطوح حساس از خراش و خط افتادن، استفاده می شوند. این پوشش های حباب دار، جایگزین جدید برای پتوهای پشمی هستند که فروشندگان وسایل عتیقه و مبلمان می توانند به جای استفاده از پتو برای پیچیدن دور وسایل هنگام حمل و نقل از این پوشش های حبابدار استفاده کنند. این پوشش ها طوری طراحی شده اند که رطوبت اضافی را جذب می کنند و از وسایل حساس و قیمتی به خوبی محافظت می کنند و همچنین بعد از یک بار استفاده، مجدداً قابل استفاده هستند.

اگر نیاز است که مقدار زیادی پوشش پلاستیکی حباب دار را در انبار نگهداری کنید و می خواهید که جای کمی را در انبار اشغال کنند می توانید رول های ۲۰۰ متری فشرده شده را خریداری کنید  این رول ها طوری پیچیده شده اند که حباب ها در هم چفت شده اند؛ بنابراین رول های فشرده، جای خیلی کمتری را در انبار می گیرد. این رول های فشرده تمام مزیت های رول های معمولی را دارند علاوه براین، انبار کردن و نگهداری آنها خیلی راحت تر است.

 

انواع دیگر بسته بندی های محافظت کننده

ورقه ها و رول های حبابدار فقط یکی از انواع مختلف بسته بندی های محافظت کننده برای حمل و نقل و نگهداری کالاها هستند.

 

پاکت حباب دار

پوشش های پلاستیکی حباب دار به صورت آستر حباب دار داخل پاکت ها نیز به کار می روند که یک راه حل ایده آل برای بسته بندی و پست کردن اقلامی مانند سی دی، دی وی وی، بروشر، پوشاک، جواهرات و کتاب هستند. این پاکت ها در اندازه های مختلف و چسب دار هستند و با کندن نوار کاغذی روی لبه ی پاکت  و چسباندن در پاکت، به راحتی بسته و مهر و موم می شوند.

پاکت ها و کیسه های حبابدار حتی انواعی از آنها که ضد الکتریسته ی ساکت هستند، برای بسته بندی وسایل کوچک بسیار ایده آل هستند این پاکت های چسب دار برای بسته بندی و ارسال اقلام الکتریکی کوچک و شکستنی ــ در کسب و کار های الکترونیکی ــ بسیار کاربرد دارند.

 

کیسه های حباب دار

کیسه های حباب دار کیسه های سبکی هستند که از پلاستیک بسته بندی حباب دار ساخته شده اند که حباب های کوچک هوا، کالای شما را در مقابل ضربه و آسیب محافظت می کند. لایه ی داخلی کیسه های حبابدار صاف است تا کالاها به راحتی داخل کیسه گذاشته و برداشته شوند.

در ساخت فوم های بسته بندی تا ۳۵ درصد از رزین بازیافتی مواد زاید صنایع و کارخانجات استفاده می شود. فوم بسته بندی برای کالاهایی که احتمال خط و خراش آنها وجود دارد، بسیار مناسب هستند. این فوم ها به صورت ورقه ای و رولی در دسترس هستند که برای بسته بندی کالاهایی که قرار است در جعبه گذاشته شوند مورد استفاده قرار می گیرند و از ایجاد خراش روی کالا جلوگیری می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.